onsdag 12 januari 2011

Ulf Lundell

Ulf Lundell vad har hänt?

Vi känner oss förtvivlade här hemma, vad har hänt vår bästa Uffe? Man börjar ju undra när man läser tidningen, ingen i hans närhet verkar vara insatta... 

Jag har en massa roliga Uffe minnen.

När jag bodde i Åre träffade jag en tjej som gillade Uffe lika mycket som jag. En dag tog vi cyklarna och begav oss till det hus han bodde i under den tiden han var bosatt  i Åre. Vi fotade och knackade på, fick komma in och kika. Det pinsamma var att byns "hetaste " kille just då bodde där och öppnade i vita Björn Borg kallingar.... Shit vad vi tyckte det var jobbigt!

* Var i Göte borg med min vän Johanna Eliasson som jag lärde känna under Åre tiden. Hon tog med mig på konsert med alla hennes Lerums kopisar, de var helt galna. Kunde alla texter, sjöng med, grät skrattade och vi hade super skoj. " Katt i fönstret sover än, i natt står tiden stilla"

Cissi & jag var på Skansen. "Hon gör mig galen, vill ha henne hos mig i natt, hon gör mig galen...."
"
* Älskling och jag var på Skansen med Calle. Det var en härlig sommar älskling. "Älska mig rått och romantiskt, rym med mig på ett tåg till Paris"

* Cissi, jag och Dennis var på Tyrol. Jag var hög gravid och låg på golvet med fötterna upp... 

Sn är det fler tillfällen som jag inte riktigt har så starka minnen av. Eller i för sig så tror jag mamma och pappa träffade Alexadra första gången på en Uffe konsert. 

Mamma och pappa är riktiga Uffe älskare, Micke och jag är verkligen uppväxta på hans musik. inte så konstigt att vi älskar honom båda två. Jag vet vad för låt som kommer spelas på Mickes bröllop, frågan är bara vem av oss som hinner först .... 

Tur att han har många bra låtar=)

Nej nu är det sov dag! Kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar