torsdag 13 januari 2011

Okey nu kommer det....

JÖNKÖPING SÖDRA HÄR KOMMER JAG!!!

Nu är det klart att from onsdag nästa vecka kommer jag att börja en anställning på kansliet för J- Södra. Det känns så himla roligt, det är en stor sten som har lättat från våra hjärtan. 

Jag var där och träffade Sebastian Lagrell i dag för att prata igenom mina kommande arbetsuppgifter. Till en början kommer jag att flytta in i receptionist båset, svara i telefon, hälsa ev gäster välkomna. Sedan kommer jag hjälpa Sebastian med div administrativa uppgifter. Det ska bli så skönt att komma in i rutiner igen, riktiga rutiner där jag går tidigt på morgonen och hämtar Viggo efter jobbet. Rutiner som kommer få allting att falla på plats, rutiner som kommer få Viggo att trivas ordentligt här.  Detta kommer innebära att han får gå på förskolan varje dag i veckan samt fler timmar om dagen. 

I dag hämtade jag honom, det kändes bra, träffade Maria & Kristel. De sa att jag absolut inte skulle vara orolig för att han inte har det bra på dagarna, de sa att han leker jätte fint och har massor med skoj med sina nya vänner. Tyvärr så känner jag i hjärtat att han kommer alltid ha en sorg över att han fått lämna sitt gamla dagis och sina gamla vänner. Han älskar verkligen er!

Fick fylla på med Karolina & Siri energi  idag, vi tog ett ordentligt häng, en god lunch och massor med prat och skratt. Vi närmade oss varandra ännu mer genom att prata om olika upplevelser i livet. Vi delade med oss av varandras misstag och upplevelser..... Sen fick vi se vackra rådjur på deras tomt, de var så fina. Karolina skyndade sig att fota för att dokumentera på bloggen. Hon är så flitig =) =) haahahah, när jag såg djuren skrek jag, skynda dig Karro att fota tilldin blogg.... Hm har det här bloggandet gjort oss knäppa!!!!

I morgon jobbar jag min sista dag på Iems, det känns lite trist faktiskt. Ja som just lärt känna alla där uppe. Men jag har sagt till Linda att jag gärna vill komma och gäst spela. 

Nu snart dags att fixa lyx middag, falukorv och potatis mos..... verken jag eller Viggo gillar falukorv... Men vad gör man när man måste äta ur frysen. 

Stor kram till dig, hoppas din dag varit bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar