tisdag 18 januari 2011

Forza Sverige!

Fortfarande trött, det blir perfekt med Handboll nu!

Det är någonting visst med landslags matcher, det spelar inte så stor roll i vilken idrott det är. När de står där på linjen och sjunger med i National sången, de är 100 % fokus som gäller.  Adrenalinet går nästan igenom TV rutan.... WOW snyggt mål!
I går låg allt fokus på olika idrotts män eller kvinnor, tänker på de här killarna som spelar match varje dag. Som varje morgon behöver ladda om , de behöver fylla på med kolhydrater, energi, glädje, fokus och vila. Allt detta för att en hel nation förväntar sig 100 % prestation och vinst! Jag hade aldrig fixat det, sen är jag inte elit idrotts kvinna heller.. Dock lever jag med en.

Just den här tiden på året tycker jag att fotbollen "suger", de tränar stenhårda pass, det är mörkt och kallt. Dennis kommer hem varje dag och är lite halv sur, han är trött och hungrig. Just det där med hans hunger, han kommer nog aldrig att lära sig att stoppa någonting i munnen innan han träffar mig.
Nej fotbollen just den här årstiden tar bara massor av energi, den ger ingenting, förrutom en slut körd sambo....  Men jag börjar vänja mig, det är nämligen samma sak varje år!

I morgon börjar jag mitt nya jobb! Viggo sa till mig att; mamma man kan vara lite blyg när man börjar på nytt jobb. Det var jag när jag började på mitt nya dagis, men det går över. Nu är tillexempel jag inte det=)
JAG ÄR LADDAD!!!!!

Jag är även laddad för årets första tränings match. I morgon tar vi oss till Elmia hallen för att kolla J-södra- Göteborg.... Ska bli skoj att se lite innomhus fotboll, det var länge sen.  Tror det var "skink kuppen"...

Nu ska vi hänga tillsammans, älskling och jag. Tror jag ska krypa ner i hans famn, behöver det i dag. Behöver känna hans trygghet, hans kärlek och värme. Ja jag är klen i dag!!!

Puss på dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar