lördag 1 januari 2011

11.1.1

2011!!!!
Nu sitter jag i soffan, äntligen hemma igen efter en riktigt lång bilresa från Lindvallen via Malung, Filipstad, Mariestad, Skövde och Mullsjö.
Då det blev lugnt igår kväll tog vi beslut i morse om att packa bilen och ta oss mot Jönköping i dag istället för i morgon tillsammans med alla andra nyårs firare. Bra beslut av oss faktiskt, ingen trafik på vägarna och jätte bra väder. Dennis var grym som pallade köra så bra hela vägen, Viggo var fantastisk som kikade på film i & timmar.... inte ett ord sa han om att det var trist eller jobbigt. Inte somnade han heller, fattar inte att han inte slocknar när han kollar film, det är alltid samma visa, han somnar ca 20 minuter innan vi kommer fram...

Nu känns det bra att vara på plats, bra att komma hem och kunna få i ordning tills mamma och pappa kommer till helgen. Först ramlar Micke, Alle, Max och Ted in på onsdag för att sova ett par timmar innan de beger sig ner mot Skåne. Det ska bli så mysigt att dem kommer förbi, dem ska ju ÄNTLIGEN få sina julklappar som min älskling glömde....
Mamma och pappa kommer torsdag- söndag, det ska bli så härligt att de kommer hit igen. Det är ju skoj för dem också att lära känna staden bättre och bättre. Vi ska åka till rosenlunds badet någon dag och visa dem när Viggo hoppar från trampolinen. Undrar om han kommer ihåg hur det var att simma utan puffar???

Jag ska jobba tisdag, onsdag och söndag denna vecka, det blir skoj =)

Shit vad modig Regina Lund var just nu, hon var så jäkla rädd. Det kändes nästan som när jag hoppade från Storstad till Småstad, helt handlös och hade ingen aning om hur det skulle gå...
Regina missade, jag är framme men har inte landat ordentligt ännu. Men snart hoppas jag på att vi ska göra det, att det här äventyret ska bli någonting vi kommer minnas med glädje. FAN vad det ska vara jobbigt och känsligt... Ursäkta mitt uttryck men ibland vll jag bara skrika ur mig. Ha nu fick jag ett leende på läpparna och kände hur det lättade..

Snart ses vi igen, nu måste jag bädda ner mig, känns nästan som jag håller på att bli hängig.

Stor Nyårs kram från mig !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar