torsdag 27 januari 2011

Ingen sovmorgon inte!

I morse var det min tur att lämna på dagis, vilket för mig betyder sovmorgon till 08.00.
Dennis åkte vid 07.30, Viggo vaknade 07.05..... I vanliga fall brukart han vakna runt 07.30, men icke!!!!

Det var bara att vakna, vara pigg och glad. Just precis så var jag också, lycklig för att få vakna med det finaste jag har. Min lilla kille. Min glädje spridare. Mitt syre. Min ögonsten. Mitt allt, min bästa bästa Viggo. Det är så härligt att vara med Viggo, han ger mig så mycket kärlek och glädje, han ger mig kloka ord fast han bara är 5 år. När jag är ledsen är det han som stärker mig, det är han som torkar min tår och berättar för mig att jag skla spara mina tårar. Att jag inte berhöver vara blyg på mitt nya jobb, det är bara att berätta vad man heter så får man nya kompisar. Han är klok den där lilla! Så gjorde han uppenbarligen, nu trivs han, nu har han nya kompisar. Det har lossnat en sten från bröstet, det känns bra att han trivs. Han har inte haft något val. Jag kommer aldrig förlåta mig själv för att jag slet honom från sin trygghet till en ovisshet. Även fast han fixat det så har det tagit tid och kostat många tårar hos både honom och mig.

Appropå tårar, det måste vara slut på det nu, jag kan inte ha fler på lager. Hur får jag bort de, jag måste sluta. Det är ju inte sunt, det är jag mycket väl medveten om.

fick ett bra besked i dag, snart ska vi få shoppa lite Dennis och jag. Minns inte när vi gjorde det senast. Det måste ha varit någon gång i juni... innan vi gick i konkurs... hhihih

I kväll ska jag ev ta med mig viggo till gymmet, har inte bestämt mig ännu. Har du tagit med dig ditt barn på gymmet? hur gick det i så fall? De har ett super bra barnpassnings rum på gymmet, problemet är att Viggo gärna är med mig och testar de olika maskinerna... Inte så poppis blan personalen.

Vi ska även baka semlor, har du gjort det? Tänkte göra ett par små god som mamma brukar göra. Vi sk aju trots allt få besök till helgen, då måst edet ju finnas fika bröd. Eller hur Cissi? tänk om du bodde närmare mig, då hade jag lagt in en beställning hos dig. Ni som inte har fikat hos Cissi, ni har verkligen missat något.

Till er, ha nu en härlig eftermiddag!
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar