torsdag 10 mars 2011

J- Södra- Öster IF m.m

Match i går i Tipshallen.
Det var så konstigt att inte vara med på matchen i går. Jag kände tomhet, kunde inte riktigt ta till mig att det var match eftersom att jag inte skulle vara där.
Slut resultatet blev till sist 1-1, Eteus fick sätta sitt första mål. Tyvärr fick de ett bortdömt mål och missade en straff... Då kan man ju fråga sig varför inte Dennis stod uppskriven som straff skytt? Har aldrig sett honom missa en straff. Måste ta mig ett snack med Hasse när han är tillbaka.
http://www.j-sodra.se/
Kika in på länken så kan ni läsa mer om matchen.

Dennis var nöjd med sin insats, dock tyckte han att det var urtrist att inte VI var där.
Att sitta på läktaren och se Dennis ladda upp inför matchen, se laget tillsammans peppa sig mot samma mål. Att vinna, visa attityd, tagga till, glädjas åt varandra. Det är bland det bästa jag vet! Kan verka knäppt men så är det, jag är född på Hovet brukar jag säga.
Min pappa hade alltid med mig på hockey matcher, dock minns jag inte så många fotbolls matcher utöver min brors. Jag minns att det var så roligt att vara med, att få lära känna alla olika människor som befinner sig på en Idrotts arena. Att få förtroendet att springa runt och leka, att träffa massor av nya kompisar.

Jag är så glad att vi kan ge Viggo den möjligheten, han växer för varje match. Tyvärr tycker han inte att det är så himla skoj att titta på matchen, men han älskar att springa runt och leka. Att hämta små mjölk paket från kiosken är han proffs på, jag får alltid skämmas. Tillslut får han springa dit och betala för sig, men då vill de inte ha pengar för han är så söt....
Viggo älskart även att springa ut till pappa efter matchen, ge honom en bamse kram och sedan stretcha med " grabbarna".

Så, nu ska jag fortsätta!

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar