tisdag 22 mars 2011

Grattis min älskade VIGGO


I morse väcktes vi kl 05.55 av; I dag är jag 5 år tralla lalla lá!!!! Det var en överlycklig liten kille som vaknade och visste precis att det var HANS dag i dag. Viggos 5 års dag, som han har längtat.
Jag tror det är något visst med att fylla just 5 år.
Det känns som att han tycker själv att det är STORT, att han börjar bli en stor kille som klarar av det mesta själv. Han har börjat skriva, ljuda, rita, plocka av tallriken, torka sig på toan och... nej han är inte redo att ta bort blöjan helt ännu. Men nu är jag inte stressad, jag vet att det kan ta tid. Den dagen kommer, och jag är rätt säker på att det är snart.

Vi firade honom ordentligt på sängen i morse med pankaka, kladdkaka, varm choklad, MASSOR av paket. Det var bla en super fin kick bike från mormor & morfar, lego ninja gubbe från Gudmor Cissi , cykel hjälm, skydd till kickbiken, lego atlantis och lite kläder från farmor.
Stor KRAM till er som sett till att han fick den bästa morgonen han kunde tänka sig.

I kväll ska vi gå på Thai restaurang, Viggo har önskat sig Pad thai till middag! Han är ju underbar, inga köttbullar och mackaroner här inte.

Är på jobbet nu så jag kan inte få upp några bilder, det får komma ikväll.

PUSS till dig mammas ÄLSKLING!

2 kommentarer:

  1. Grattis Våran stora kille VIGGO på 5-årsdagen

    önskar morfar.

    Kram o puss på dig.

    SvaraRadera
  2. Vilken fin födelsedagsmorgon ni har fixat till Viggo.Det låter så fantastiskt härligt att bli 5 År, det är nog så att man känner sig stor då och att fira som ni gör låter underbart .Hoppas att Viggo får en härlig middag o massor med kramar till er alla från mormor.

    SvaraRadera