torsdag 11 augusti 2011

Förskolan!

Jag kom just på att ni kanske undrar hur det har gått för prinsen på förskolan den här veckan?

I måndags kom det lite tårar när Dennis lämnade honom, han var inte helt ok med att vara i från oss hela dagarna. Det blev ingen lång dag för honom, Dennis hämtade redan vid mellis eftersom han var ledig.
Fast Dennis var ledig så kan man ju tycka att han borde kanske haft Viggo hemma, men vi resonerar så att det är bra för honom att få komma i gång i ett lugnare tempo.
Dagen hade varit skoj enligt honom själv, ha sa till och med att i morgon mamma så kommer det inga tårar. Det ska bli kul att gå till dagis mamma!
Sedan har veckan rullat på bra, inga problem vid lämning, inga tårar under dagen och inte så mycket barn. Bra start med andra ord.
De kommer att vara 10 stycken barn i samma ålders kull, kanske lite få kan jag tycka.
Det är fortfarande ångest för mig att tänka på det här med förskolan, nollan, alla kompisar, ensamhet, stor, liten, duktig, ledsen... Ja det är så otroligt många tankar som rusar egenom min kropp just nu.
I går när jag hämtade Viggo frågade han om de två flickorna han lekte med kunde följa med oss hem.. Jag blev så klart jätte glad och kände att det kommer gå bra det här.
Just i går fungerade det inte, vi skulle nämligen ner till Victor och hänga lite med dem. YES!!!! Skrek Viggo och sträckte armarna mot luften!!!!
Underbara älskade kille.

I dag hämtar Victor och hans mamma Viggo tidigt för mera lek, sedan får vi med oss Victor hem. Ser fram emot en kväll i lekens täcken.

Så summan av kardemumman är att; det kommer gå bra men jag har fortfarande ont i mamma hjärtat för jag tror han kommer sakna sina gamla kompisar.
Tur är att Dennis tänker helt tvärt om, han är mycket mera possitiv till den här förändringen. Han tror på Viggo och vet att han kommer fixa det här.
Det får bli så att jag lämnar över dagis ansvaret helt och hållet till pappan! Eller har jag redan gjort det kanske ? Känns nästan så...

I morgon vänner kommer jag bjuda på en upplevelse!! Glöm inte kika in..

Må bäst!
KRAM

2 kommentarer:

  1. Härligt, klart att Viggo ska bjuda hem tjejerna, måste börja i god tid...

    Vilken upplevelse, nyfiken så att jag snart spricker. Kickar in HELA tiden...

    Landet i kväll, lägga nät, äta kräftor.

    Kram från Farsi

    SvaraRadera
  2. Freja har 40 barn på sin avdelning...sug på den karamellen och yes det är problem med inväningen på nya dagiset...uff och fy! För mycket barn och för mycket med fröknar det är vad jag tycker hitills...bläääääääääää.

    SvaraRadera