söndag 26 december 2010

Jul jul strålande jul!

Hej på er alla kära vänner!
Nu är vi hemma hos familjen i Ängby efter ett par underbara dagar hos mamma och pappa i stan. Vi åkte hit efter frukosten, ut i pulka backen, på med varma kläder , mössa, vantar, min nya dun kjol och mina nya fina varma extremt coola vinter skor jag fick av min underbara älskling...

Julafton började med att kolla strumpan så klart, Viggo hade fått en massa fina saker i sin, älskling fick tidning och godis hjärtan, jag fick strumpor och min fina dun kjol. Jag blev så mallig! Du har verkligen "pimpat" mig inför vår kommande skid semester i Lindvallen över nyår.

Klockan 11.00 var det dags för det årliga julspelet i Gustaf Vasa Kyrka, så mysigt, hela själen fylldes av jul stämning och varma tankar till alla människor som inte har någon att vara med under julen, eller till de som befinner sig på något härberge eller under en bro... Hoppas er jul att haft sina fina stunder.  dessa dagar  önskar jag att man kunde göra mer för alla dessa människor.

Mina kära  vänner Anna och Jens gjorde en så fin sak i år. De bestämde sig för att inte köpa julklappar till varandra utan lägga de pengarna på jul klappar till de barn som inte får några. Det har tydligen startats en organisation i Halmstad där man kan lämna in färdig inslagna klappar där man skriver ex " flicka 13 år " på och sedan delas de ut. Ni ska vara ståla över det ni gjorde i år, tänka om fler agerade som ni.. Själv älskar jag att ge bort julklappar, nästa år får det bli ett par till denna organisation.

Vi hade som vanligt när mamma och pappa är inblandade en underbar dag, full av god mat, dryck, fina klappar, fin stämning och massor med kärlek. Det är verkligen en härlig till att vara tillsammans med familjen på det här. Viggo älskar att få hänga med kusinerna hela dagarna, i natt sover vi i Ängby.

Ni skulle ha sett min älskling, han var bland det snyggaste jag sett, svart kostym , silver fluga och silver servett i kavajen, mums vad han såg härlig ut.... Det är så sexigt med killar i kostym, darling du får gärna bära det oftare.. hihihihih

Bästa Mickis och Richi var förbi här förut och kramades lite, så härligt att vi hann träffa dem, hoppas ni snart kommer ner till oss.

Nu ska jag hänga med min fina bror som jag älskar så mycket. Vi ska visst basta, tyvärr har det gått en propp så Dennis och han springer runt med sina nya ficklampor de fick av tomten.. Han visste vad som behövdes, konstingt att han alltid vet det =)

ALL KÄRLEK TILL DIG, hoppas på att kunna blogga från resa upp i morgon!

PUSS I JUL

1 kommentar:

  1. Tack fina Johanna för allt fint du skriver,jag instämmer med allt .Tänkte oxå på att det är helt underbart att en 4åring kan bli så glad att få gröna byxor så han byter direkt helt fantastiskt älskar er alla många pussar från mamma.

    SvaraRadera