torsdag 9 december 2010

I dag måste jag få till det med lusse bulls bak.

Tycker du om julen?

Ja i dag måste jag verkligen baka lusse bullar, är ju redan lite sen med det. Julen är redan här, vi har fått till det lagom juligt i huset. Skulle behöva lite mer jul dofter, kanel, saffran, gran, ljus, pepparkaka, glögg, nejlika.. Viggo och jag har gjort apelsiner med nejlikor i, ska bara hängas upp i fönstret så kanske lukten kommer. 
Är du en av dem som tycker om julen? Det är jag , tycker det är så mysigt, önskar dock att jag var bättre på just pyntet.. Hur skaffar man sig fint jul pynt som håller år efter år?? Jag brukar fylla på med två, tre nya kulor till granen varje år. 
Sen finns det dem som inte alls gillar julen, de som inte alls tycker att det är speciellt, de som inte vill fira julen alls.. Jag har full förståelse för det också, det är ju lite smått hysteriskt.. 

Här kommer lite bilder från NKs julskyltning, obligatoriskt på julen.







Mormor & Viggo gör snöbolls bus på bussen...


Viggo har fått vara hemma från dagis, han är inte riktigt ok i magen. Vi var hos läkarn i går, det känns bra att kolla upp det. Måste få i honom vätska hela tiden, gå på "allmäntillståndet" sa han.. Ja det är ju lätt men en kille som inte vet vad varva ner är... =)
I dag ska vi fixa med granris som vi var nere och fick hos julgranssäljarna igår, ska sätta det i en spann och sedan sätta lite jul pynt i det. Vet inte riktigt var jag ska ställa den bara, blev så inspirerad av Hanna när vi var hos dem i helgen på middag. Hon hade gjort så fint hemma hos dem, hon har verkligen sinne för smak den tjejen.

Vi hörs i nästa inlägg..
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar