måndag 20 december 2010

Det snöar fortfarande..

Godmorgon på er!

I dag gjorde jag det, tog tag i problemet och lyfte luren. Jag har våndats hela helgen över detta, vaknat på nätterna och haft panik för det jag var tvungen att göra idag. Kollade i mina papper och gjorde det....

Flytta. Säga upp sig. Söka nytt jobb. Hitta "nya" vänner. Få Viggo att trias. Hitta harmoni.
Det är inte det lättaste man kan utsätta sig för, det är många jobbiga tankar och ställningstaganden man måste ta. Att slita sin lilla älskling från sin perfekta vardag är det värsta jag gjort i hela mitt liv, aldrig mer vill jag göra det. Jag vet att det kommer en dag då vi ska flytta hem igen, då kommer förmodligen Viggo att ha nya vänner här som han inte vill skiljas ifrån....
I bland kan jag ångra vårt beslut, men när jag tar fram den realistiska sidan hos mig så inser jag att det här var egentligen vårt enda val. En Dennis som skulle vantrivas och bli arbetslös inom den närmsta tiden eller en Dennis som blir kapten, får jobb på skolan, får utbilda sig och skaffa sig en framtid utanför fotbollsplanen?? Jag tror jag har valt rätt:) Allting har sin tid, det tar tid men tiden gör också att jag blir starkare.

Nu till vad jag gjorde idag.

I fredags fick jag ytterligare ett brev från arbetsförmedlingen ( 100 brevet senaste tiden ), där stod det att jag blivit av anmäld från min Alfa - kasa då jag inte återkommit med uppgifter om de olika jobb jag sökt senaste tiden. Jag lyfte luren, bröt ihop och ringde min kontakt på arbetsförmedlingen. Det var inte så farligt som jag väntat mig, han sa direkt att han skulle hjälpa mig. Jag hade ju sökt endel jobb samt varit i kontakt med min jobb coach Katrin. I min värld skulle jag återkoppla till henne hela tiden... Stort tack till Tommy som hjälpte mig.

Nu ska jag hoppa ner i bubbel badet, måste ta hand om min onda nacke som jag fick på köpet när brevet damp ner i fredags.

Sen blir det stora pack dagen, familjen har utsett Dennis till pack ansvarig eftersom jag jobbar tisdag & onsdag. Det ska bli spännande att se vad jag ska ha på mig på jul afton/ nyårsafton. Han får fria händer så det lär ju bli underställ =)

Massa puss, önskar dig en fin måndag, full av julstämning och kärlek

DET VAR SÅHÄR KALLT FÖRRA ÅRET I LINDVALLEN....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar