måndag 6 december 2010

Egypten, nja inte igen.

Hej!
Ja nu är vi hemma igen efter vår tripp till ett varmt Egypten. Vi kom till sist ner, tog oss igenom en massa olika köer och pass kontroller på flygplatsen. När vi väl kom fram hade skymningen kommit och då ficka man inte bada i poolerna.... Hmmmm, det var inte en bra start på vår semester, vi fick ju starta med ett dygns försening. Tur att vi träffade på familjen Berg, bestående av Maria, Jocke, Zeb och Lok. Vi delade en flaska vin på Arlanda och sedan höll vi ihop under hela veckan.


Pojkarna var så fina med Viggo, de brydde sig verkligen om honom, såg till att han hade det skoj, att han inte blev "han" när de körde kull på kvällarna med andra barn. Viggo ville vara med dem hela tiden, de lärde honom så mycket hela dagarna. 
Vår lilla fisk till son ville aldrig gå ur vattnet, han hoppade i vid 09.00 och gick inte upp förrän det var lunch vid 12.30 tiden. Jag är så stolt över honom, det började med att han simmade runt med simglasögon  och puffar i poolen, sedan simmade han utan puffar under vattnet och i slutet av veckan tog vi bort puffarna och han simmade själv. Är det inte helt otroligt, han har ju inte fyllt 5 år än.  
Jag vill även tillägga att han sate på sig cyklop, snorkel och tittade på de vackra fiskarna i Röda havet.  Som tur var så hade vi inga hajar på besök i Hurgahada. Fy vad obehagligt det var att komma hem och läsa om alla haj attacker.. 


Vi blev i  alla fall rätt bruna, åt ok mat, drack en massa drinkar, badade, solade, åkte vatten rutchbana, red kamel, umgicks med varandra och nya vänner. 
Summan av kardemumman, skönt med värme!


Nu är vi hemma igen i Jönköping, ja du läste rätt, jag sa hemma. Det känns verkligen som hemma nu, efter ett par dagar hos mamma och pappa i sthlm var det nu rätt skönt att komma till sin egen säng och sina egna saker. 
Här är det massor med snö, det är så vackert ute. 
Kärlek lämnade Viggo på dagis i morse, han tyckte det skulle bli super skoj. Hoppas att det går bra och att han vill gå dit varje dag nu. Men vår lilla kille ÄLSKAR att vara ledig och hemma varje dag om han får. 


Nu ska jag snart börja göra mig i ordning, jag ska JOBBA på iems mellan 12-16.00, inte så länge men bättre än inget. 


Ska verkligen uppdatera er ofta nu efter 1 vecka utan någonting alls. Jag känner att jag saknat er, saknat att skriva av mig, att informera er om hur vi har det. 


Må bäst kära du, önskar dig en fin dag!
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar