tisdag 3 maj 2011

Mitt hjärta stannade!

I bland kan det svänga mellan glädje och förtvivlan väldigt snabbt.
I bland hänger man inte med vad som händer, oftast händer det så plötsligt.

När vi somnade i går var det med ett stort leende på läpparna, när vi vaknade lika så. Dock hade jag behövt en lyftkran för att få upp min kärlek i från sängen. Oj oj oj vilken mör kropp jag möttes av, det gör onta att lira boll...
Jag går ner för att göra i ordning mig för att sticka mot jobbet, plötsligt smäller det i trappan.
Viggo faller hejdlös ner, precis som jag gjorde här om veckan. Aj aj vad ont det gör!
Mitt hjärta stannade. Vad hände. Viggo. Min kära viggo.
Han skrek, oj vad han skrek. Självklart sprang jag dit på engång, Dennis flög ut från toan, vi fångade upp vår pojke, allting hade gått bra... Med stora krockodiltårar satt han i min famn och grät. Han vill einte gå till dagis, han hade ont i ryggen, armbågen och rumpan.

Mina tårar trillade, jag kände just den där känslan som jag själv hade när jag föll, jag var helt maktlös.
Mina tankar kan kännas löjliga för dig, men mitt hjärta stannade.

En annan väldigt soglig sak som hänt är att en väns pappa har avlidigt. En sorg som är oändlig, en sorg man aldrig kan förstå, en sorg man aldrig kan acceptera.
Jag tänker på dig vännen, jag vet att ni har styrka hos varandra och era nära.
En varm kram till er!

Tänk vad obehagligt det är hur snabbt livet kan pendla mellan de olika känslorna. Jag är en känslo människa så för mig blir allting så stort. Mig berör det verkligen, jag påverkas av de olika känslorna som kommer inpå mig, Jag har nära till mina känslor, där av att jag gråter så ofta. =)
Men jag är tacksam för den egenskapen, jag är glad att jag känner mina känslor och att jag vågar visa dem.
Det var inte alltid så skoj när jag var tonåring och "grinade" så fort jag handade i en konflikt med vännerna...
Anna min vän minns du hur jobbigt du tyckte att det var när vi hade våra stunder.. Jag är glad att vi kan gråta och skratta tillsammans fortfarande....

Ha en fin dag alla kära, säg någonting fint till någon du bryr dig om, eller bara lägg din hand på någon så den känner din beröring och din närvaro.
Det har jag gjort idag och det kommer jag göra igen.

KRAM

3 kommentarer:

  1. ...Nu gråter även jag, du är så fin min "lilla" flicka. Hur gick det med Viggo?? Visste inte att du hade ramlat oxå i trappan, när? Hur gick det med det? Kanske ska ni sätta halkskydd, finns på byggaffären som man bara klistrar på stegen. NU!

    Vems pappa hade gått bort??

    Älskar dig och din familj.

    Puss från Papps

    SvaraRadera
  2. Du får oss alla att bli berörda på olika sett , jag gråter som du .Förmodar att det gick bra med Älskade Viggo annars hade du väl hört av dig .Men så ont han måste fått ge honom en bamse kram från mormor. Det låter tråkigt med så stor sorg. Jag lägger min hand o tankat på dig som jag älskar så mycket kram kram från mamma.

    SvaraRadera
  3. Johanna..jag är också en känslomänniska som gråter ofta, skrattar mycket och när jag blir riktigt arg gråter jag också. Det är bra att visa känslor då kan folk inte ta fel på vad man tycker eller hur man mår men det är extremt jobbigt om det händer på jobb tycker jag. Hur gick det med Viggo?? Jag förstår att ditt hjärta stannade. Tycker som din pappa, köp halkskydd NU!

    Kram Jenny

    SvaraRadera