fredag 27 maj 2011

God morgon !

Det blir en bra dag i dag!
Just vad jag brukar säga till mkig själv på morgonen om jag känner mig lite extra trött.
I dag var en sådan morgon.
När jag lämnade prinsen i morse kom som vanligt fina Emil springandes och KRAMADE om Viggo och sedan kastar han sig upp i min famn. Han är så fin Emil. Varje dag från det att Viggo började på förskoaln har han kramat om Viggo när han kommer på morgonen. En fin vän!
När jag åkte från dagis plockade jag upp Emils mamma som skulle till Dalvik, jag passade på att berömma hennes fina pojke och framför allt så ville jag att hon skulle få sträcka på sig.
Då, där i bilen , gjorde hon så jag fick sträcka på mig. Hon sa att hon förstod Emil, hon tyckte att JAG verkade vara en unerbar person. Att hon alltid blev glad när hon såg mig för jag var alltid så varm och glad.
Oj, tack sa jag och tar det med mig idag.
En annan vän var med hem igår, Victor och Viggo lekte med lego och hade en toppen avslutning på en bra dag. Plötsligt hörde jag från rummet att Victor sa; Viggo jag älskar dig, tack snälla för att du hämtade "gubben" till mig. Ja jag vet, jag är en bra kompis eller hur svarar Viggo då. mmmm hörs bara =) SÖTISAR!!!

I dag är det fredag, i dag startar Jönköpings Marknaden, får se vad den har att bjuda på... Södra grabbarna ska vara på plats och visa upp sig. det lär bli ett jäkla halabalooooo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

I morgon får vi besök, underbara familjen Frantzen/ Sandberg kommer ner. Jag är så glad att de kommer igen, de var här just när vi flyttat ner. Det värmer till i hjärtat när vänner vill komma till oss, NI är så saknade i vårat liv alla fina vänner. Det betyder så mycker när ni kommer med er energi och smittar av er.
Att få visa alal hur bra vi har det, det betyder mycker för oss. För mig.

Ha nu en toppen fredag! Vi hörs senare... Det kommer en liten hyllning under dagen.
KRAM, och du. Krama om någon du tycker om idag och berätta för den personen att den är världefull.

3 kommentarer:

  1. Johanna jag ÄLSKAR din blogg, som rickard säger om mig just nu, så säger jag om din blogg... En stor cocktail av känslor !!!! =) Våga vara glad ledsen arg besviken lycklig ja, allt finns där !! Kärlek!! // M

    SvaraRadera
  2. Jag vill krama dig , dina fina killar för att ni är så duktiga o har fixat för er i Jönköping, det har inte alltid varit så lätt, men ni har kämpat på o det ger resultat. Ni har fått nya fina vänner o huset är för det mesta fullt av era gammla vänner som gästar er, o snart kommer jag längtar att få ta en god middag i eran trädgård.Krama nu om varandra o ha en underbar helg puss från mamma.

    SvaraRadera
  3. Sara Sandbergmaj 27, 2011

    Ser jättemycket framemot att träffa er, äntligen! Stella är laddad, tycker att det är så spännande att vi ska sova över :-) mysigt! Stor kram från Sara!

    SvaraRadera