onsdag 25 maj 2011

Jag är en stolt mamma!

Älskade underbara Viggo har i dag gjort mig extra stolt!
Det började i morse på hotellet när vi skulle ta juice han och jag. Han ville ta juice själv, han ville även välja smak själv. 
Då kom det.
 Hans första ord som han läste helt själv. APELSIN!
Mamma jag tar apelsin juice sa han stolt. Min lilla kille hade då ljudat till sig att det var apelsin juice. 
Man kan ju inget annat än att bli alldeles varm i hjärtat.
Det var även dags för 5 års läkar kontroll i dag, även där visade han stolt som en tupp upp att han kunde läsa. Helt plötsligt sa han bara; Doktorn, jag kan också läsa!
Sen gick han fram till några teckningar han sett på väggen och läste för oss vilka namn det stod på respektive teckning. Helt underbart! Han är ju bara 5 år vår kille. En stor och väldigt företagsam kille som låg långt fram i sin utveckling enligt läkare. 
Vi sken upp både Dennis och jag, när vi lämnade var vi närmare 2 meter båda två.
Härligt!

Sen var det dags för fotbolls skola, Dennis var ledig så han kunde vara med. Det gjorde så klart Viggo glad. Han var super laddad. 
Tyvärr krockade han med en annan kille och fick en bula. Aj aj aj men efter lite frukt så var han igång igen. I bland gör det ont att spel boll !
Jag känner mig rätt så trött i kväll, natten innehöll inte så jätte mycket sömn. Vi fick i omgångar massera Viggos små fötter och ben som växte i natt.
Som sagt så kunde läkaren efter att gå efter Viggos kurva spå att han kunde bli närmare 190 lång!
Det får bli slutet för ikväll.
Sov så sött!

4 kommentarer:

  1. Vilken stolt mamma du är, med all rätt med en sån duktig kille. Han är snabb Viggo o lång blir han. Pappas farbröder var runt två meter, så det finns att brås på. Du skriver o berättar så fint om allting så jag blir stolt o rörd. Massor med kramar från mamma pussa bulan från mormor.

    SvaraRadera
  2. Naww vilken kille !!! <3 Men guuud attt han ska vara lika lång som rickard om ett par år min lilla fis-korv,det går ju inte riktigt för sig hehe =) Skönt att nii fick glänsa lite extra hos doktorn idag =) å att han gillar fotbollsträningarna nu det är ju fantastiskt roligt, ly att pappa va med =) inte alla som har en captain farsa ;) Puss min bästa // *Lillasyster

    SvaraRadera
  3. Vad härligt! Klart att du ska vara stolt! Vad roligt för honom och för er, bara å börja läsa fotbollsböcker då. ;) Må så gott och massor med kramar till er alla. /Carolina med familj.

    SvaraRadera
  4. Åh lilla söta Viggo. Så duktig!!!

    SvaraRadera