tisdag 10 maj 2011

Det blir ju toppen!

God kväll!

Som jag berättade så skulle vi på Gårdsfest i kväll. 
Det blev lika mysigt som jag förväntat mig, om inte bättre till och med. Solen sken och värmde oss , vi ville aldrig ta oss hem. Till slut tröttnade Viggo på att alla tjejer jagade honom, han ville vara ifred... 
Tårarna trillade ner på hand små bara pojk kinder, han var trött. Han behövde komma hem, ta en dusch och sedan hoppa i säng. Just så gjorde vi!

Det positiva med de här kvällarna är just att VI som nya får möjligheten att träffa alla föräldrar. VI som inte bor på "gatan" där de andra bor... Helt galet är det, säkert 10 familjer som bor på samma gata som också har barn i samma ålder och går på samma förskola... Skumt!

Lite bilder från kvällen.



Viggo har hittat sina fotbolls kläder nu igen, glädje:) I morgon ville han till och med gå på fotbolls träningen nere på Bymarksvallen. Jag blev så glad, han behöver komma iväg. Han behöver lyssna på någon annan vuxen, han behöver växa i sin roll, han behöver ha lite tider att passa för andra saker. Jag tror att det är viktigt för barn att komma iväg på aktiviteter med andra barn än de som de träffar på förskolan varje dag. 
Match i morgon, vad tror ni att herr Östlundh lagade för mat när vi kom hem? Ja du tänkte helt rätt =) 
Kära kära Dennis, jag ska inte glömma tacka dig för den super fina picknicken du gjorde till oss i kväll, vi hade nog den finaste av alla.. 

Nu ska vi kolla klart på Åtvidaberg-AIK, svenska cupen.

KRAM

1 kommentar:

  1. åååå så härligt. ser riktigt gott ut med en kall också. kram J

    SvaraRadera