tisdag 17 maj 2011

Högsta antalet läsare !!!!

Jihaaa!
I går nådde ni alla tillsammans ett nytt antal besökare på en dag. Jag är otroligt glad att just ni kikar in och ser hur vi har det. Det gör att jag bara vill skriva mer hela tiden. Det motiverar mig att låta er ta del av mitt liv. Att låta er läsa min dagbok skulle jag aldrig ha gjort för 10 år sedan , inte heller 20 år sen när jag började skriva dagbok.
För mig har mina dagböcker varit heliga, ingen annan har rätt att titta eller läsa i min dagbok. Mina första år skrev jag om allting, jag klistrade in olika föremål som betydde mycket för mig.
Bla så finns det en hårtofs från en pojke som jag var väldigt kär i , det finns citron bitar från de första "groggarna " vi blandade, de finns kort på er alla mina vänner.
En gång var det en person som tog sig friheten att läsa mina tankar, han skämdes, han grät och även fast han tillsist fick veta sanningen så tror jag att han ångrar sig. 
Vi har inte kontakt i dag!
Jag skrev som mest när jag inte mådde bra, när det fanns stunder som kändes jobbigare än andra. Det kunde vara när jag var osams med någon vän, när jag var olyckligt förälskad eller kanske bara om känslor. Jag har alltid haft nära till mina känslor, jag har alltid haft lätt för att gtåta, både när jag är arg, glad eller ledsen.
Det är mycket det som göra att mina galma dagböcker är heliga.
I dag är det en annan sak, i dag delar jag med mig av nästan alla mina tankar till er istället. 
För mig känns det rätt skönt faktiskt!
Det känns som om ni är närmare mig nu när jag börjat att blogga.

Nu ska jag jobba vidare!
KRAM

2 kommentarer:

  1. Äntligen få oxå jag "läsa" i dina böcker.
    Spännande som f..., vem var killen... ska jag ge honom en "knäpp på näsan".

    Kram mitt älskade "HjärteBlod"

    Puzz från Farsan

    SvaraRadera
  2. =) söta du!

    Kram Jenny

    SvaraRadera