torsdag 10 februari 2011

Självkänsla. Nykeln till en trygg vardag..

Trodde aldrig jag skulle kunna somna igår efter alla tankar jag hade i huvet. Tack till er som hörde av er, det är alltid lika skönt att veta att ni är där ute med mig. Stor puss till er!

Mina tankar går till er som står mig så nära, jag önskar jag kunde göra någonting för er som gjorde att det kändes bättre och att det inte skulle kännas så tungt.
Det är inget jag kan påverka, jag kan bara visa er att jag finns här med hela mitt hjärta. Jag kommer aldrig att släppa taget. Kommer aldrig att sluta bry mig. Det är mitt ansvar som med människa och vän. Alla har ett ansvar, samhället har ett ansvar, som förälder bär du det största ansvaret. Du har aldrig rätten att släppa det. Gör du det har du tappat greppet om livet. Livet är för kort för att tappa bort varandra på vägen eller bara släppa sitt ansvar.
Vi begår alla mindre misstag. Vi behöver alla en trygg grund. Vi behöver alltid fyllas på med kärlek och närvaro. Alla behöver förlåtas om de visar att de gör en förändring. Eller när ska man förlåtas? När ska man straffas? Vad ger bäst effekt?
Inte vet jag, vet du ? Jag har aldrig blivit bestraffad. Jag har alltid haft en bra grund att stå på, min familj har alltid funnits för mig. Jag tror att det är nykeln till  att du får en bra självkänskla och vågar tro på dig själv.

Sista tiden har jag tvivlat mycket på mig. Vad är jag bra på, vad duger jag till, vad är jag för en mamma som flyttar på min son, vad är jag för sambo som tvivlar på mig och på den kärlek jag får? Allting hör i hop. SJÄLVKÄNSKLA är ordet. Jag har den sista tiden inte haft en bra sådan, men nu är den påväg tillbaka. Jag känner att den smyger sig på mig, utan att jag tänker på det.

Dags för lunch med min kollega Pär. Det är en skön kille med hög ambitions nivå. Vi skrattar mycket och har bra samtal.  Me like!=)

Sent i kväll kommer vackra familjen på besök. Ni vet dem där med bruna ögon, långa ögon fransar,  allitd glada och härliga. Vi längtar efter er Hanna , Petter, Alice & Axel

Vi höres, ge någon du tycker mycket om en extra varm & kärleks kram idag. Jag önskar jag kunde ge dig en, ta emot den genom bloggen =) =)
PUSS

5 kommentarer:

  1. Fina du... vilken bra inställning du har... någon stans känns det som att Morsi å jag lyckats förmedla bra grejer till dig. Saker som även vi varit dåliga på...
    Gråter nästan nu...

    Saknar er så.. pussa på lillkillen oxå från Morfar

    Kram

    SvaraRadera
  2. Saknar dig sååå pappa!!!!! Det gört ont i mig ibland av saknad efter er. Kom snart och hälsa på...
    PUSSS

    SvaraRadera
  3. Jo men du kommer ju upp på torsdag, då ses vi...

    Pözzzzz

    SvaraRadera
  4. Super vackert skrivet bästa Johanna!!! Förstår hur du känner å snart finns jag vid din sida för att prata gråta skratta ja bara ha varann nära !! Så som du har funnits där för mig genom mina senare tonår å början p vuxna livet finns inte ord för.. Min livs mentor å svägerska men samtidigt min bästa vän! Varje gång du sagt åt mig att micaela : vissa saker får man å inte får göra har stärkt mig till den jag är idag! Vet att du kommer göra så att någon annan kommer känna ext som jag gör för dig!! Tack för att du alltid finns där älskar dig så!! Massa kärlek från mig mickis

    SvaraRadera
  5. Du är fantastisk Johanna , din kärlek och medkänsla för alla går rakt in i hjärtat. Jag hoppas att ni får det bra med vännerna med dom vackra ögonen massor med kramar o tankar från mamma.

    SvaraRadera