tisdag 1 februari 2011

Ett ljus

Idag tänder jag ljus för min fina faster som lämnade oss allderles för tidigt. Det är en dag full av tankar och känslor idag. Mina tankar går starkast till min pappa, Leif , Sanna , Tina, Tomas & Lotta. Mina kusiner som i dag saknar sin mamma extra mycket. Pappa, jag vet att hon fattas dig så mycket. Nu grinar jag, åhhh jag har så himl nära till mina känslor. Ibland är det så jobbigt:(
Min faster var en bestämd kvinna, en vacker sådan som alltid hade pumps och lockigt hår . Hon hade nära till skratt men kunde även ryta till om man gjorde något som inte passade. Vi fick tex absolut inte slicka på kniven, på fingrarna eller springa i trappan.
Majsan som hon kallades hade alltid härliga släkt träffar i sin stora våning på Lidingö. Vi barn satt i mellan rummet och åt, mest luktade vi på hennes perfymer eller provade pumps. Sen låg vi på över våningen och kollade på tv hela högen i sammets soffan.
Så minns jag dig faster, du har en plats i mitt hjärta som ingen kan ta ifrån dig.

Tänd ett ljus du med för någon som du saknar!

Stor kram till dig pappa, hälsa från mig på graven. Älskar dig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar