fredag 2 september 2011

EGIL!

Vår kära kära Egil kommer i dag att lämna oss, efter 15 år med en hund ser man den nästan som en lille bror. Jag vet att det kan låta konstigt men så är det.
Behöver inte gå in mer på det just nu, för ni som haft djur vet hur det är och till er andra så stor jag ni kan tänak er hur det känns.

I går tog mamma och papap det tuffa beslutet. Under den senaste tiden har han varit riktigt hängig. Hans syn har bara blivit sämre och sämre, han hör inget, han bara är med utan att märkas.
Det är inget världigt liv, man kan ju bara gå tillbaka till sig själv och tänka hur man själv vill att ens liv ska sluta. Jag vill i alla fall inte ligga i en säng på ett sjukhus och bara lida.
Det tror jag inte du heller vill!

Mina föräldrar har haft 2 hundar tidigare som länmat oss, de är begravda på landet bredvid varandra, intill en vacker ros och underbara hallon buskar. Tror de nallar lite på hallonen i bland=)
I kväll kommer även Egil att få en plats där, en plats vi kan gå till och snacka lite i bland. En plats jag kan visa Viggo att där fanns Egil innan han hämtades av duvorn aoch flögs upp i " hund himlen".
Viggo blev verkligen ledsen och berörd i går, tårarna trillade på hans kind och han önskade att han fick träffa Egil en sista gång, så vi skypade med honom =) Fint!
Små pojkarna, Max, Ted & Viggo är uppväxta med Egil, jag tror att det är en stor anledning till att ingen av de är rädd för hundar eller djur över huvud taget. De har alltid gullat med Egil, de har alltid älskat honom.
Vila i frid Egil, du kommer alltid finnas i våra hjärtan!

4 kommentarer:

  1. ååå känner verkligen med er !!! det är hemskt att ta farväl av en hund =( det är ju en stor del av familjen! grämer mig för den dagen min lilla fonzie blir sjuk =( men du kan få låna honom när du vill, även fast du är allergisk mot honom =) mina tankar finns hos er idag hela fam holstein !!! <3 älskar er å önskar ja kunde vart där för dig !! // Din minstaste svägerska

    SvaraRadera
  2. Älskade Johanna så fint du skriver om Egil,han känner sig nog älskad av alla det har han nog aldrig tvekat på .Såsom ni alla har gosat o kramat o busat med honom, men nu orkat han inte mer, han säger sista hej o sen blir det landet tillsammans med Cleo o Ditte en vacker sten o rosorna puss o kram från mamma, som kramar Egil o gråter en skvätt.Älskar dig så.

    SvaraRadera
  3. Tack vännen, detta blir nog bäst för min lilla kamrat, en kille som vi har haft stor glädje och mycket bus med. Han fick en fantastisk bra sista sommar, dök från bryggan för första gången oxå.
    Nu kommer stor saknad, men vi har så sakta vant oss, för det har ju varit en viss "nedtrappning", han märks knappas längre, har slutat vakta och skäll mm.

    SvaraRadera
  4. JAg börjar bara gråta när jag läser detta. Jag vet hur jobbigt detta är...usch! Men han behöver ju inte lida mer och får vila i frid. Ta hand om er! Många kramar Jenny (åleby)

    SvaraRadera