onsdag 5 oktober 2011

Ost

God Morgon!
Vi hade slut på ost hemma, "någon" hade tagit den sista osten utan att köpa ny eller säga till... Eftersom vi inte hade något annat pålägg heller så fick vi ta frukost på ett bageri. Eller är det verkligen ett bageri? Nej jag tror inte det. Det bakas inget bröd där i alla fall, man kunde inte köpa kaffe och allting såg ut att komma i från någon form av grossist.
Riktigt omysigt!
I Fredhäll hade vi tre olika fik vi kunde ta en frukost på om det kivade sig, vi hade gång avstånd till alla.. Här har vi inget frukost ställe på "berget", vi måste i så fall ner på stan. Någon borde starta ett.
Nu tänker ni säkert att "någon" är jag, men nix.

Hoppas på en bättre dag i dag,  tyvärr känner jag att det spänner i huvet och mitt bästa humör är som bort blåst. Hoppas jag hittar igen det under dagen!



Så här ser ett gott bröd ut tycker jag. Nu önskar jag mig en fralla från "Brunkan" på dalagatan med riktigt suprdegsbröd.

Tjing!

1 kommentar:

  1. Nej men man blir ju galen då!! Exat samma sak hände mig igår kväll när jag skulle ta en god kvälls macka men då fanns det Inge smör. Då blev mickis lite sur ;)

    SvaraRadera