tisdag 25 oktober 2011

Det handlar om att stötta &

http://aikihd.blogspot.com/

Älska sina spelare, sin klubb, laget i sitt hjärta.
Kolla den här länken, ingen kan undgå att få ståpäls, jag fick tårar i ögonen och kände verkligen med Kenny & Daniella när jag såg den här filmen.

Jag är inte AIK are i hjärtat, men AIK berör. De är många som stöttar sitt lag, de stöttar sina spelare, hyllar dem till skyarna. Det finns såklart stunder då de inte hyllas, utan då de jobbar under otrolig press från supportrar. Men de finna alltid där, i medgång som motgång.
Vad jag egentligen vill komma till är att jag är imponerad av denna hyllning till Kenny.
Se den här och känn med dem, tänk att ett emblem kan väcka så mycket känslor.

Vi hade underbara år i AIK, tyvärr blev de inte så många men de satte sina spår. För mig som född Djurgårdare var det konstigt att Dennis skulle spela för AIK.
Men klubben och allt vad det innebar för oss som par satte minnen för livet. Jag älskade att gå på Råsunda, att få fika i pausen, träffa alla härliga "flickvänner"/fruar. Vi hade så otroligt roligt ihop, jag är glad att endel av er fortfarande är nära vänner till mig & Dennis.

Hur kommer det sig att vissa klubbar berör så mycket och andra inte.....
Hur har du haft det om du är som jag, "spelarfru" hihihi =) Jag gillar ordet men det klingar lite fjantigt tycker jag.
Berätta gärna!

Tjing

3 kommentarer:

  1. Förstår vad du menar, fint tänk där...

    ... men tur att du skrev det där, med att du var "född" Djugårdare... ränderna går ju som bekant, aldrig ur.

    Kram från Stockholms Stolthet ( Farsan)

    SvaraRadera
  2. Måste inleda med att säga till föregående kommentar att man kan inte springa runt i sin randiga pyjamas jämt. nån gång växer man ur den pyjamasen och får ett svart/gult hjärta.:)

    Tror att AIK på alla sätt lockar glädje,sorg skratt och framförallt lidande för mig som gnagare. Har en gammal krönika om AIK du vill läsa på tråkiga dagar.?
    /Richard

    SvaraRadera
  3. Ja Rikard den vill jag gärna läsa, skicka till jottan@hotmail.com

    Kram på er

    SvaraRadera