söndag 9 oktober 2011

06.05

Mamma, är det lång tid kvar tills natten är slut?
Just då när Viggo kom in kunde jag inte riktigt känna samma lycka som han gjorde att vi hade natt gäst. Men jag förstod att det pirrade i hela honom av vetskapen att i sängen ovanför honom låg hans just bu bästa bästa vän. Klart att han inte ville somna om, han önskade bara att Victor skulle vakna och de kunde leka.
Nu när vi haft en mysig morgon och grabbarna har lagt sig med en film i Viggos säng kan jag känna af han kände kl 06 i morse . Jag är lycklig att min pojke har fått så här fina vänner, att han efter det här året i Jönköping känner sig hemma och till freds. När jag var liten hade vi ofta overslupingparty ned siden pyjamas. Det var mycket snack hela nätterna, skratt, bus och en massa kärlek vänner emellan. Just det har Viggo för första gången fått uppleva. Härlig känsla hos oss båda:)
Vissa vänner har man kvar hela livet, endel passerar och lämnar tomma rum och vissa stannar livet ut.
Min äldsta vän är Carolina, vi blev vänner i första klass. Sedan har vi haft år vi inte umgåtts på men innerst inne finns en sann vänskap som kommer stanna.
Efter sommaren börjar Viggo första klass. Kan jag slita honom ifrån sina kanske bästa vänner för livet? Jag vet inte? Frågorna och besluten är många och otroligt smärtsamma när de kommer nära inpå.
Jag släpper de nu och njuter av nuet.

För ett år sedan denna helg lämnade jag min trygga famn och kastade mig in i någonting som många gånger känt omöjligt men som blivit ett minne för livet. Tack till alla er som stöttade mig i mitt tuffa beslut. Idag är jag stolt över mig själv som fixat det här tuffa året. Efter många tårar och duster mellan mig och kärleken är vi i dag otroligt starka tillsammans. Nu klarar vi allt!!!

Njut av dagen vänner!
Ni är otroligt många som ligger mig varmt om hjärtat, ni finns för mig när jag behöver er.

PUSS

1 kommentar:

  1. Min fina vän, Alltid!! :) Tänk att din lilla kille snart ska börja skolan, går för fort. Han kommer alltid ha det bra oavsett, han har ju dig som mor.
    Många Pussar och kramar!!
    Din vän,
    Carolina R.

    SvaraRadera