måndag 20 juni 2011

Tillbaka i vardagen igen.

Hej hej på er!
Efter en härlig helg i Stockholm är vi nu tillbaka igen. Helgen har verkligen varit lång, vi har hunnit med en massa mysiga saket att göra.
I fredags var det känslo bomb hos mig, det var en tuff kväll på Runiusgatan 1. Jag hämtade nycklar och lämnade över nycklar. Jag lämnhade över vår kära lägenhet till en ny inneboende. det var jobbigt att vara i lägenheten, att se att "andra" sliter på det fina Dennis har kämpat med. Just det som satte vårt förhållande på prov.
Det var med en klump i halsen jag satte mig i bilen och lämnade... Det var med den klumpen jag kände att jag saknar att sitta i familjen Koorns soffa och snacka på fredag kvällen.
I en konteiner utan för hoppade RÅTTORNA i och ur som de ägde Fredhäll. Det var bland det värsta jag sett, fy farao. Jag tog med mig den bilden när jag gasade upp för backen mot Odenplan.

Vi hade en mammadottermyskväll med god mat och rosé bubbel! Åh vad härligt det var att bara vara VI mamma och jag.
Lördagen spenderades på Skansen, fina skansen vad jag saknar att kunna åka dit och njuta av alla djur och fina upplevelser. Vi gjorde allt denna dag, häst ridning, brända mandlar, karuseller, terarium, klappade ormar & ludna spindlar, godis, lunch och spårvagn. WOW, vilken dag! Vi toppade med att äta middag med gänget i Ängby. Det blev ett kärt återseende för Viggo och hans kusiner. Viggo skulle göra allt för att få vara med Max & Ted varje dag, det finns inget bättre för honom än att få vara med de. Han älskar dem verkligen!

Söndag= stor besvikelse fotbolls mässigt. Jag vill inte ens skriva om det.
MEN, jag vill nämna för er att jag har aldrig kännt  mig på välkommen på en arena som jag gjorde i går.
När vi klev in på Jallavallen möttes vi av massor med folk som ville kramas och hälsade oss vällkomna. vi var ett gäng på 13 personer som skulle stötta Dennis i sin första match som "bortaspelare" på sin gamla arena.
En platas som vi upplevt det mesta på, glädje, besvikelse, tårar, skratt, obehag och en massa starka känslor. Lite av det kom tillbaka i går, det var känligt igår!
Förlust för J-södra med ett mål i baken i 89 minten... Orättvist? Nej måste jag tyvärr säga, AFF var det dominerande laget. Dock jäkligt snopet i den sista match minuten när man stod upp så länge.

Nog om det, nu är vi hemma igen, inga råttor, lugn och ro, fridfullhet och Dennis. Vi är samlade igen, vi tre som är vår lilla familj. Vi som kämpar i med och motgång, utan vår övriga stora underbara familj.

Vi som kanstade oss från storstaden till små staden och småland..

Ha en underbar dag, glöm inte säga något fint till någon du tycker förtjänar det.

Jag väljer i dag att nämna CArolinas man Stefan som inför helgen som var överraskade sin fru ordentligt med en PARIS resa... Det är kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar