torsdag 23 juni 2011

Ni fattar antar jag...

Det blev inga inlägg i går, jag antar att ni fattar varför.

Jag börjar tröttna på det här nu, inga poäng, tråkiga grininiga gnälliga gubbar i publiken som inte kan ett skit om fotboll. Det ända de vill är att Södra ska förlora så de kan fortsätta att klaga på hur dåliga de är och hur kass föreningen är. Hur fruktansvärt dålitg det nya biljett systemet är.

Våga ta er i från er lilla bubbla och se Sverige/världen, våga ta er till andra arenor runt om och se hur det fungerar där. Det ätr ingen jäkel som gnäller för att e får stå i kö innan match. Där fattar man bättr eän att göra " som man alltid" har gjort. Där vågar man se förnyelse, man ser för klubbens bästa . Man köper sina biljetter över internet eller går till närmsta ombud och köper sin biljett.

Nej, det får vara slut på gnället snart. Jag trodde vi hade upplevt det värsta inom den här sporten, men tyvärr jag har jag nu insett att folk i den här staden är bland det gnälligaste jag varit med om. Håll er till hockeyn om ni tycker de tär så skoj, kom inte hit och kasta en massa skit på någonting som gör en resa just nu.
Det finn inte en spelare eller anställd i klubben som tycker det här är kul just nu, klart att alla vill nå framgång. Det är klart att alla vill gå hem och känna glädje, känna hur adrenalinet i kroppen efter en vins.

Så, nu vet ni hur jag känner.

Dags för Midsommar i morgon, det är ju inte så att man hoppar av glädje. Vädret gör sitt och poängen lika så...
Jag har i alla fall känslan av att det kommer bli en mysig dag, en dag för Viggo. ALLT mitt fokus ligger på honom, jag gör allt för att han ska må så bra som möjligt, att hab ska gilla vår vardag. All han ska känna trygghet, att han ska fortsätt ha en bra självkänsla.
Vi kommer att vara tillsammans med en fin familj från dagis unde rmorgondagen. Det blir sill, lax, dans, grill, skratt och en massa barn bus.
Hoppas att du  får en fin helg!

Massa KRAM
 

2 kommentarer:

  1. Helt rätt min kära dotter... grin-gubbar ska "ha"...

    Känner igen tonen lite faktiskt..

    Hoppas att ni får en toppenhelg.

    Själva ska vi ut på sjöhavet i regnet... mys... undrar om det finns öppen spis och varm vintoddy...

    Sill mm har vi ju med oss.

    Kram till Smålandsfamiljen

    SvaraRadera
  2. Kan inget annat en hålla med , sura gubbar kan stå i en egen hörna o gnälla.Hoppas nu att ni får en toppen Midsommar vilket jag tror att ni får för ni fixar alltid till det för er. Många kramar o glöm inte små grodorna puss från mamma ses snart.

    SvaraRadera