onsdag 16 januari 2013

Tjing

Nu har snart den första veckan ensam gått, Viggo är på skolan till 16, kärleken jobbar för fullt och jag borde försöka sova mer när Mille sover.
Om han sover på nätterna? Nja skulle jag svara på den frågan, i natt spenderade jag X antal timmar i soffan med skrikande bebis. Han har ont i magen den här lilla killen, han kämpar och kämpar för att få ro i tarmarna. Inget kan jag göra för att hjälpa honom, det ända han vill är att snutta på mig. Men då fyller jag ju bara på med mer och då blir det bara värre. Måste lyssna med BVC om jag ska ge honom några droppar som underlättar, har även bestämt mig för att göra ett försök utan mjölk produkter. Så nu måste jag lära mig en helt ny kost, shit vad svårt. Kommer jag att leva på lax och avokado tror ni? Ja vi får se vad jag hittar på.

Att vara ammande mamma är inte alltid en fröjd, fy fasen för läckande bröst som spänner och skapar beroende hos den lille.
Så fort han är förtvivlad och är hos mig så känner han min mjölk lukt och ger sig inte förrän han får komma till bröstet.. En bestämt liten rackare som VÄGRAR ta napp.. I för sig så är det rätt så skönt, vi är inte så förtjusta i napp. Att leta efter nappar som ramlat ur munnen mitt i natten kan också vara rätt irriterande har jag förstått. Men visst skulle jag önska att Mille kunde tänka sig att snutta på en napp i stället för mig hela tiden.
Samtidigt så vill jag ge honom den närhet han behöver och vill ha, han är ju inte ens en månad.

Vintern är tillbaka, vilken ljuvlig känsla. Ljuset är tillbaka, snön bas vräkte ner i går hela dagen. Det var en utmaning att hämta min stora fina kille på fritids i detta snö kaos.
Men vi fick en mysig stund påvägen hem.



Utanför oss har vi en tennis bana som kommunen spolar i på, nu är det pågång. Lyckan är total för Viggo som verkligen fastnat i skridsko åkningen. Han vill åka varje kväll, duktig har han blivit också.

Det känns så härligt att han gillar sin nya klass, de verkar helt ok faktiskt.
Han har blivit så stor vår finaste finaste kille.



Ha en skön kväll!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar