torsdag 24 januari 2013

Saknar

I kväll saknar jag Jönköping, livet där var så enkelt men ändå inte helt tillfredsställande.
Vi kunde inte bo kvar, vi hade inga jobb, vi hade inget hus men vi hade bra skola och underbara vänner till Viggo.
Men nu var vi där på lån, den tiden var förbi och vi var inställda på att lämna. Jag kommer minnas vår tid i Jönköping hela livet, med ett smile!
Det känns som vi blev snuvade på det "riktiga" Jönköpings livet, just när vi precis kommit i kontakt med härliga sport intresserade människor så skulle vi lämna.
Hur hade det varit om vi bott kvar, om vi köpt ett eget hus där om jag hade varit mamma ledig där?
Det kommer vi aldrig få veta, men jag kan känna att det hade varit bra på sitt sätt. Jag hade fortfarande saknat min familj, jag hade inte varit helt bekväm med det livet. Nu känns det bra att vara tillbaka i Stockholm, men visst saknar vi alla vänner och livet i småstaden:)

Jag det fram emot att åka ner framåt våren och hälsa på alla vi saknar.
Nu sover mina små killar bredvid mig, den ena snarkar högre n den andre..
Nu känner jag mig tillfreds, jag kommer att somna gott för att snart vakna.
Till helgen kommer kusinerna från norr ner, det ska bli härligt att träffa dem. Det blir hockey, häng och en massa bebis mys.


Sov så gott!
Kram

1 kommentar: