torsdag 3 januari 2013

Nöjd

Jaha då var man inne i amnings träsket igen. Konstigt att det gått nästan sju år sedan sist men samma känsla infinner sig på en gång.
Är han redan mätt, har han fått i sig tillräckligt, han somnar varje gång han äter. Kommer han att få ont i magen nu? Jag ser att jan njuter, jag känner att han äter och jag märker att han får ont i magen. Förmodligen pga att han får i sig så otroligt mycket på så kort tid.



Natten? Ja vad ska man säga, det är väl som det är med små nyfödda. De sover från och till, man vaknar och kollar så de lever, oron finns där men till sist somnar man av utmattning.
Jag har ju även en 6 åring som fortfarande vaknar på nätterna av olika anledningar. Nu, just nu i det här skedet med flytt och alla förändringar har jag svårt att vara hård emot honom. Jag är medveten om att det inte blir lättare för honom av att låta han krypa ner emellan oss, men han är ju så söt när han kommer in. Sen saknar jag han närhet, han är ändå det bästa jag vet.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar