tisdag 3 januari 2012

Vad håller mig vaken?

Kände jag på mig att hostan var påväg hos junior eller varför är jag vaken? Klarvaken.
Jag hör hur han ligger där inne och hostar, torr hosta som påminner mig om hans X antal falska krupp anfall han haft vår lille pojk.
Det hugger i hjärtat på mig så fort jag hör honom hosta. De där första åren med hosta har satt sina spår... Kanske verkar löjligt men hostan stressar mig, jag kan inte sova. Lyssnar varje minut, mina ögon slås upp och jag bara väntar på att bära med mig honom ut i soffan och öppna fönstren, den friska luften brukar hjälpa.
Varför är jag annars vaken?
Min kropp skriker efter som men mina ögon vill inte stängas. Toaletten dånar i badrummet. Spikmattan hjälpte inte, hostan tog över.
Kommer jag att somna innan det är dags att gå upp. Jag ska ju på viktigt möte i morgon. Får bara inte missa det.

Hoppas du sover gått.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar