tisdag 24 januari 2012

Nattar

Ligger på golvet i Viggos rum och väntar på att han ska somna sött.



Efter Viggos önskan har vi tagit bort våningssängen, det blev för mörkt tyckte Viggo när han skulle sova. Tror han kände sig instängd där i underslafen med draperiet för stängt. Han är ju precis som jag mörk rädd. Varför blir man rädd för mörkret? Jag önskar så att jag inte var det, att jag hade respekt men inte rädslan. Den har funnits där sedan jag var liten, att vara ensam i mörker har aldrig varit min grej.
Det har fungerar väldigt bra i alla fall sedan vi bytte sängen, vi sålde den på blocket för en billig peng. Vinsten ska gå till en Yoda figur som ska klä väggen, som han längtar vår lilla kille.
Vi har ju även lagt in stöten på "livet utan blöja", det är en lång process och en bra utmaning för oss alla tre. Men Viggo är med på det och är super duktig, ingen blöja och snart har vi nog torra nätter.
Hemligheten heter, drick på morgonen, kissa var 3e timme, sitt ner på toaletten så du kissar färdigt. Nu testar vi alla tips vi fått så får vi se hur det utvecklas.
Vi är så otroligt nöjda att vi tog tag i det här, vad gör man om man inte behärskar problemet? Jo tar till proffs hjälp, det går ju inte att klara sånt här annars. Snyggt. Bra gjort. Nu du älskade son ska det snart vara över.

Tisdag i dag och full rulle på jobbet. Kul. Att komma till EM var det bästa som kunde hända mig, jag gillar verkligen alla mina härliga kollegor.
Pigga. Glada. Hjälpsamma. Inspirerade. Detta är ord som passar in på gänget.
Ett annat gäng som varit ute på hal is är J-södra, dessa grabbar har i dag intagit Kinnars arena och haft en tuff match mellan de yngre och äldre... Undrar hur det gick?

Nu ska jag njuta av soffan och snart läsa min bok.
Sov gott!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar