onsdag 4 januari 2012

EM

EM kan stå för eftermiddag.
EM kan stå för Europamästerskap.
EM kan vara initialer på ett namn.
Men EM kan också vara förkortningen på min nya arbetsgivare.

I dag blev det klart att jag fr.o.m. I morgon och ett halv år framöver tillhör Europa Möbler. Det ska bli super skoj att sätta igång. Skrämmande. Inspirerande. Energi påfyllande. Jag är super glad att få komma iväg till en arbetsplats där jag förhoppningsvis är behövd, där jag kan utvecklas och fylla på min arbetslivs erfarenhet.
Samtidigt är jag livrädd. Det är dags för rutiner och fasta tider i familjen. Vi kommer inte längre äta frukost tillsammans i sängen, ingen lång lunch på härliga Twin. Min stora oro är att jag ska ha Viggo på dagis till 17, han har aldrig varit på dagis så långa dagar. Men det ska väl lösa sig, Dennis får ha honom ledig när han är ledig.

Ni vet hur man känner sig så här dagen innan man hår till sitt nya jobb. Man vill känna sig pigg, fräsch, glad och motiverad. Men man är också nervös. Hur ska de nya kollegorna vara, vad är det för rutiner? Vilka går ut och äter lunch, vilka äter tillsammans? Vilka ingår på fritiden, vem är elak och vem är snäll?
Frågorna och funderingarna är många. Hjälp! Jag är nervös, tyvärr känner jag mig rätt risig, rosslig i halsen och ont i kroppen. Det är bara att proppa i sig alvedon och bita ihop.

Önska mig gärna lycka till och kom med tips på hur jag ska vara i morgon? Kanske bara mig själv funkar? :)

I bakgrunden leker Viggo med Joel, härligt med fina glada vänner.


Må så gott!
Kram

1 kommentar:

  1. Grattis! vad roligt med nytt jobb, vad exakt är det du ska göra där? Oroa dig inte för Viggo, barn anpassar sig och så länge du mår bra så mår han bra ska du se!

    Kram L

    SvaraRadera