tisdag 19 februari 2013

Sjuk stuga

Japp här var det sjuk stuga och har varit sedan i lördags morse. Viggo vaknade med feber, den har hållit i sig och pendlat mellan 37-39 grader.
Fy för hög feber, frossa, svettas ont i huvudet och kroppen. På det har han en hemsk hosta, jag önskar det fanns något jag kunde göra för att få bort det. Men det är väl den härliga influensan som slagit till, i fredags var de visst bara 9 barn i klassen av 23!!! Galet var ordet!
När ens barn är sjuka får man själv ont i hela hjärtat, man känner sig maktlös och önskar man kunde trolla. För Viggo är det alltid antingen eller, han är sällan sjuk men när han väl är det så blir han jätte sjuk. Först är han hängig i 3 dagar och sen har han sin pik, så nu håller vi tummarna på att det vänder i morgon.

Min oro att vår lilla prins ska bli sjuk är stor, jag håller stressen inne för att verka stark. Men den finns där, min oro för RS eller bara tanken på att vi skulle behöva åka in med honom. Sjukhusen är ju över fulla och man kan ju bara tänka sig hur hemskt det är på barn sjukhusen. Fy för den här årstiden, ta bort alla elaka baciller och ge oss vår, sol och fågel kvitter med klart väder och frisk luft som ger oss energi.



I morgon ska Mille och jag ta oss iväg på en grej, Dennis får va hemma med Viggo på eftermiddagen.

Hoppas att du känner dig pigg och att du får sova gott!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar