onsdag 13 februari 2013

Att sova inne.

Jag har skämt bort min lilla prins, han vill inte sova någon annan stans på dagen än i vagnen.
Det här har blivit ett problem, det är ju inte alltid man vill gå ut för att han ska sova. Ibland skulle jag behöva sova lite själv när Mille sover.
Hur ska jag göra, har du några tips till mig. Som du vet så tar han inte napp, han vill gärna somna med bröstet i munnen. Men jag försöker känna av när han är påväg att somna och då ta bort honom innan och lägga ner honom i vaggan. Ibland lyckas jag, men tyvärr vaknar han efter 3 minuter. Just när jag lagt mig under filten och slutit ögonen för att hämta energi.

Det är en pigg och glad liten kille den här Mille ❤️



Må så gott!
Kram

2 kommentarer:

  1. Testa magläge! Man "ska" ju egentligen inte låta dem sova på mage men det har våra två barn alltid gjort. Vi skaffade andningslarm som man lägger i sängen, på det viset vet man ju att de andas och kan slappna av på ett annat sätt. Innan andningslarmet sov de ingenting, eller som du säger, kanske tre minuter. Men från det att vi lagt dem på mage så har de sovit timtal i sträck, både dagar och nätter. Blir väl en annan trygghet för dem på något vis att sova så, när det känner att de har värmen mot kroppen. Plus att man kan buffa lite försiktigt i rumpan så de kommer till ro. Lycka till!

    SvaraRadera