måndag 12 december 2011

Rätt mamma!

Det blev blont, eller rättare sagt blondare...
Jag är nöd med färgen, lite kortare frilla och man kan ana en lugg.

Här hemma är det tyst och lugnt, ingen lucia vakan här inte. Viggo sover sin skönhets sömn för att vakna upp som tomte inför morgondagens lucia tåg. Samling påklädda och redo kl 07.15, just då brukar vi fortfarande sova i vår familj för tillfället. Klockan måste ställas och grabbarna måste väckas i tid. Eller blir det kanske jag som väcks den här gången? Skulle inte tro det... Mina killar är riktigt sömntutor=)

Förra året vid den här tiden var vi bruna och fina, vi hade just kommit hem från vår ( intesålyckade) semester i Egypten.
 I morgon kommer det inte att behövas någon balaclava, knappt några ytterkläder... Här lyser fortfarande snön och minus graderna med sin frånvaro...

Jag ser fram emot morgondagen, det ska bli mysigt med skön sång, peppisar och massa levade ljus. Undrar om man skulle komma som lucia i morgon kanske?
Jag har ju ändå varit Jakobsbergs gymnasiums lucia -95... Hihihii =) Jag minns att det var så nervöst, min  kära pappa satt på första bänk, killen jag just fått upp ögonen för satt på raden bakom. Mina ben darrade och jag läste självklart fel på dikten. Bättre det än att svära i kyrkan som jag även lyckades att göra.. Nej det där med att vara lucia inför hela skolan, inför alla "snygga killar" det var inte min grej.
Min nervositet tog över.

Önskar jag hade ett vackert lucia tåg att lyssna på i morgon, här i Jönköping verkar det som man firade Lucia i söndags.. Vad är det för påhitt?
Mamma, du vet att jag gärna skulle vara med dig i kyrkan i morgon kväll=)

Ha en fin kväll kära vänner.

2 kommentarer:

  1. hej
    hoppas ni får en mysig lucia
    kan rekommendera lucia i Sofia kyrkan det brukar vara väldigt fint.
    kran johanna jon linnea

    SvaraRadera
  2. Ni är nog det finaste älskar er, kram mamma mormor.

    SvaraRadera