onsdag 7 december 2011

Långt inlägg..

I går kväll gjorde jag ett super långt och härligt inlägg.
Men vips så var det bort. Jag blev så ledsen att jag inte pallade skriva ett nytt, klockan var rätt mycket och jag var trött.
Vi anlände i Jönköping i går vid lunch, direkt till isen för skridskoåkning. Viggo har i helgen fått en toppen bra hockey utrustning av kusinerna.
Eftersom Dennis och jag varit i Englad så har Viggo varit med mormor & morfar. Pappa har tragglat runt med Viggo i vasaparken för att han skulle lära sig. Som har har blivit duktig min älskade lilla hockey kille.



Ska jag bli en "hockeymorsa"?
Nja jag vet inte om det klär mig? Det är kallt, luktar äckligt och tung utrustning att bära runt på.. Det fanns inte i mina tankar att Viggo skulle älska att åka skridskor, att han skulle vara duktig det tvivlade jag aldrig på. Pojken har ju värsta fysiken och otrolig kontroll på sin kropp. Tänk om man hade hälften av vad han har. Nu måste bara "vinnarskallen" visa sig lite mer...
Det är inte så konstigt att han gillar  hockey, han har ju hängt i hallar med sina kusiner sedan han föddes. Min bror är ju fullkomligt tokiga i hockey,  jag är nästin till uppväxt i en ishall.

Ja ja, vi får se hur det här utvecklar sig, Dennis kollar upp om det finns någon hockeyskola att anmäla honom till. Verkar som de flesta barnen här börjar med bandy skola.

Tjing så länge =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar