onsdag 7 december 2011

England- Birmingham

Hallo!
Som jag nämnde så har Dennis och jag varit på love weekend i England den här helgen.
Vi stack i väg i fredags morse, tidigt redan vid 06.05 gick planet ner mot Köpenhamn för att sedan ta oss vidare mot Birmingham. Det var med blandade känslor jag satt mig på planet, det här med att flyga är inte längre något befriande för mig. Tänk att jag ville bli flygvärdinna?
I Köpenhamn mötte vi upp våra rese kamrater Mia, Martin och lilla Anton, inte visste vi då att det här skulle bli en magisk resa.
Väl framme i Birmingham tog Martin med oss till Aston Villas tränings anläggning för rund vandring. Häftig upplevelse för oss som är fotbolls nördar =)


 Vi bodde på sköna Hotel du vin, mitt inne stan.
På dagarna strosade vi runt på gator och torg, det var full fart med Tysk jul marknad i stan.
Lördag, dagen D, match dag.
Aston villa-Manchester United.
Äntligen var det dags, vi har ju längtat efter den här dagen sedan i augusti då Dennis fick den här resan av mig i present.
Villa Park  40 053 personer, 0-1.
Det var en riktigt trist match, Villa fansen visade sin besvikelse genom tystnad. De ca 1000 United fansen som var på plats hördes över hela arenan. Det var lite synd att stämningen inte var den bästa, men vi njöt ändå av att vara på plats.
Innan matchen hade vi lite bubbel och snittar i VIP loungen för att sedan av sluta i Players Lounge. Själv ställde  jag mig just vid M Uniteds spelar buss och gluttade lite när Stjärnorna passerade med sina Gucci väskor. Det var fullt pådrag där , utanför staketet stod fans som skrek efter autografer. Om de spelaren i fråga valde att gå direkt in i bussen blev han ut buad... Sjukt att en fotbolls spelare kan vara så betydelsefull.



Annars har helgen bestått av massor av skratt, umgänge med vänner man inte träffar så ofta, massor av underbart god mat, lite shopping och åter god mat.
Martin har bott i Birmingham i flera år, även Mia bodde där ett tag så de visste ju exakt var vi skulle äta och vad vi skulle göra.
de tog oss till en Italiens restaurang där vi åt vid två tillfällen, vilken underbar upplevelse. Martin pratar flytande italienska så det var extra mysigt. Han är så otroligt omtyckt och saknad i staden och klubben. Det var en ära att få vara med på den här resan, de har verkligen tagit hand om oss.
Vi har njutit av att bara vara VI Dennis och jag, vi har sovit mycket och fullt på med kärlek och nya minnen att ha med oss i livet.

Tack kära vänner för denna helg, tack kära Dennis för en toppen upplevelse.



Nu är det dags att sticka med junior på sista fotbolls träningen innan jul ledigheten.
Tänk att det snart är jul, det är faktiskt snö här i Jönköping. Dessvärre är det fattigare med snö i skidlandet..

Må bäst!
KRAM

1 kommentar: