onsdag 7 november 2012

Fy för dessa platser...

Om jag längtar till förlossningen när jag placerar mig i dessa stolar?



Vilken jäkla ångest, vad fruktansvärt förnedrande det är att hoppa upp i dessa stolar. Naken, helt överlämnad till någon läkare.. Nej fy f*an!!!!



Jag var inne på förlossningen i dag och kollade upp mina sammandragningar. På med CTG maskinen för att de skulle kunna läsa av min lilla fjäril, han var lite väl vild så hon hade svårt att få den på plats.
Allt såg normalt ut, puh!!!:)
Min känslor är verkligen utanpå när det kommer till det här ämnet, det är lätt att tårarna bränner igenom.
På något vis så kändes det skönt att få komma in på avdelningen idag, se hur det ser ut och och bekanta sig lite med miljön, det var ju dock 6 år sedan sist.. Bilderna från den dagen är ju inte direkt positiva, alltså självklart underbara eftersom vi fick vår Viggo då. Men det andra stryker jag gärna och plockar ner i en kartong på vinden.

Nu ska jag värma vete kudden och lägga på min ömma bak.

Sov så gott!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar