torsdag 9 februari 2012

Fotbollen är utbytt

I går kväll hände det. Vi hade det på känn att det skulle ske, frågan var bara när.
I går byttes Viggos fotbolls skola ut mot skid träning. Direkt efter förskolan var det bara hem snabbt som attan för att kasta i sig mat, samla ihop alla skidkläder och skidor. Mot backen, vilken lycka!
Både Dennis och jag var med, förväntansfulla och lite fundersamma över vad det skulle innebära..
Vi visste inte då att Viggo skulle hoppa på ankar liften, hela vägen upp. Sen fick skid lärarna inte stopp på honom, han ville bara åka upp och ner hela tiden. Man riktigt såg hur det lös i hans ögon, det var sann lycka.
I går kväll kände jag ingen ilska, jag blev inte frustrerad över att min son sprang runt och larvade sig. Jag var ingen stressad mamma, igår var jag stolt. Riktigt jäkla stolt. På söndag blir det port träning:)






Må så gott!
Kram

1 kommentar:

  1. Det är väll super bra att han kanske har hittat en grej som
    Han tycker är rolig :) .. Som han känner att han kan hålla på med och få glänsa lite.. Det där med fotbollen känns aldrig som det vart hans grej riktigt, inte när han va liten å inte nu... Så nu kanske han träffat rätt,
    Men mamma jotta, va inte sååå stressad över de, utan låt det ta sin tid.. Han kommer på vad han vill göra till slut :) .. Han kanske gillar gympa, prova å sätt han i en sån grupp, kanske blir grymt :)
    Hälsa honom från faster att jag tycker han är grym på att åka skidor!! (100gånger bättre än mig) hahah fast det är nig dom flesta

    SvaraRadera