lördag 9 mars 2013

Lavin

Det är med stor olust i kroppen jag skriver det här inlägget.

I går omkom en person i en lavin som utlöstes i Åre. Han och hans kompisar skulle säkert bara ta sig ett härligt åk på väst skutan, men det slutade illa.
Hans vänner klarade sig men själv hamnade han 2,5 meter under snön. Killen var skidlärare och en erfaren åkare, jag vet inte om jag bet vem han är?
Kanske har vi jobbat i hop där uppe?
Det är så otroligt viktigt att ha respekt för snö, den är så mäktig när den kommer farandes.

Min mage drogs åt, mina tankar kastades tillbaka ett par åt i mitt liv, roliga år fulla av äventyr och utmaningar.
I dag är det andra utmaningar kan man säga:)
Förmodligen är det sorg i vackra Åre i dag, hoppas att solen skiner på er och att ni åker med respekt.






Mina små änglar som ger mig utmaning:)

Kram

1 kommentar:

  1. Du tänker stort o tänker smått har jag förstått, Älskar dig från mamma.

    SvaraRadera