måndag 18 mars 2013

Att bli stor

Det händer så mycket med Viggo just nu, han börjar bli så stor.

I dag när jag hämtade honom på skolan blev han så glad, han kom springandes och kastade sig i min famn. Kärlek.
När vi lämnade mataffären sa han helt plötsligt, mamma jag går hem nu då?!! Är det ok?
- Vaddå gå hem, själv?
- Ja det är väl inga problem, jag hittar mamma det är lugnt!
Jag blev lite chockad, samlade mig,och funderade, kan jag låta honom gå själv hem? Han fick åka med mig en bit och gå sista sträckan. Han var så otroligt stolt!
Det är så viktigt för honom att få klara av vissa saker själv, det är att växa och bli stor. Hans känslor och funderingar just nu är både stora och små, det är mycket som snurrar inom honom. Han saknar Jönköping med ändå inte, han saknar sina vänner där men vill inte skriva till de.
Hoppas att vi snart kan åka ner och hälsa på alla våra fina vänner!

Om ett par dagar fyller han7 år, han håller på att bli stor vår älskade Viggo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar