torsdag 13 december 2012

LUCIA

Det är något visst med lucia, mörkret ute, sången, alla ljusen.
Friden som infinner sig är härlig tycker jag. Vi startade morgonen i sängen till lucia konserten på tv, inget lusse firande för Viggo i skolan.
De får gå iväg och titta på de större barnen, gärna utklädda.
Förra året var vi ner i Sofia kyrkan, det kommer vi att göra i kväll med, jag längtar.
Klockan 930 mötte jag upp Sofia från jobbet, vi var inbjudna till frukost på hotell Victoria.
Så gott, så lyxigt och otroligt rörande. De samlar in paket till familjer/barn som kanske inte kan ha så mycket jul klappar.
Se så många klappar som redan lämnats.



Gjorde ett par timmar på jobbet innan det var dags för hög läge med benen:)
Snart hämtar vi Viggo, tar en lucia fila innan det är dags för barnmorskan... Får se om hon kan göra under.. Nu är jag så himla redo, nu är det läge för lillen att komma.
Jag längtar efter min familj nu, känns som det var länge sen vi träffades. Men snart kommer de ju ner till oss.
Önskar dig en fin lucia!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar