söndag 27 maj 2012

Det blev en dag i solen

Mors dag firades med en härlig picknick uppe vid Axamo sjön.









Varför firar vi egentligen mors dag? Vad kommer det ifrån? Det måsta ha någonting med dessa 9 månader av förberedelse, att sedan föda sitt lilla mirakel som man sen ska vårda resten av livet. Älska, uppfostra, skapa, vara stolt över och leva livet tillsammans med. Det är ingen lätt utmaning man tar när man bestämmer sig för att bli en mor, jag tror att det är just det vi firar. Kärleken mellan mor och barn, det oändligt starka bandet vi skapar oss under förberedelse månaderna.

Om man kan välja sin mamma så valde jag den bästa, det är jag säker på. Mamma du är det bästa för mig, du är min förebild. Jag hoppas att jag är en lika fin mamma som du är.
Nu har ni åkt för denna gång, vilka härliga dagar vi fick.
Kom snart igen:)

Hoppas att ni mammor som läser detta har haft en toppen dag! För det har jag!
Kram

2 kommentarer:

  1. Du är så fin min Älskade Johanna!Jag är så stolt över dig du är så varm o fin mot alla o din Älskade Viggo han är en underbar kille, tack för underbara dagar o bästa Mors dag.

    SvaraRadera
  2. Härligt! Verkar som ni har haft en toppen helg, med mycket kärlek. Massor med Kramar till er! /Carolina R.

    SvaraRadera