måndag 21 maj 2012

Att tappa en tand

Jag minns när jag var i den åldern då man börjar att tappa sina tänder. När de nya stora tänderna trycker på och vill komma upp, jag minns att väntan på att tanden skulle lossna var lång.
När jag vickat, snurrat, tryckt och gjort allt för att den ska lossna, äntligen fick lägga den i ett glas med vatten för att tandfen skulle förtrolla tanden till en guld peng. Det var nästan lika spännande som att fylla år, eller väntan på tomten under julen.
Just den känslan väntar Viggo på i dagarna, hans första lösa tand lossnar snart. Som han längtar, jag med förresten. Vi har gjort en deal, när hans första tand lossnat ska han försöka sova så länge som möjligt i sin säng innan han kommer in till oss och snurrar... Vi får se hur det går, härom dagen berättade han för mig att han tror att han kommer att komma in till oss tills han blir 14 år!!! Spännande!!



Vi har haft en härlig dag, solen sken på oss och värmen läs oss nosa på sommaren.
Viggos kompis Cajsa var här, han skulle visst lära henne att åka skate:)



Sov så gott!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar